
Alternátor SKODA FABIA
-
Prosím, vyberte vaše auto

Alternátor SKODA FABIA modely za nejlepší ceny
- Fabia I
- Alternátor Škoda Fabia 1 Combi 04.2000 - 12.2007 Typ karoserie: kombi
- Generátor Škoda Fabia 1 08.1999 - 03.2008 Typ karoserie: Sikma zadni cast
- Alternátor Fabia I Sedan 6Y3 10.1999 - 12.2007 Typ karoserie: limuzína
- Alternátor Fabia I Praktik 6Y5 07.2001 - 12.2007 Typ karoserie: karoserie, karoserie/kombi
- Fabia II
- Alternátor Škoda Fabia 2 Combi 10.2007 - 12.2014 Typ karoserie: kombi
- Generátor Škoda Fabia 2 12.2006 - 12.2014 Typ karoserie: Sikma zadni cast
- Alternátor Fabia II Praktik 545 12.2006 - 12.2014 Typ karoserie: karoserie/kombi
- Fabia III
- Alternátor SKODA Fabia III Combi (NJ5) 10.2014 - 12.2022 Typ karoserie: kombi
- Generátor Skoda Fabia 3 08.2014 - 06.2021 Typ karoserie: Sikma zadni cast
- Alternátor Fabia III Praktik NJ5 08.2014 - 12.2022 Typ karoserie: karoserie/kombi
- Fabia IV
- Alternátor SKODA Fabia IV Hatchback (PJ3) 06.2021 - ... Typ karoserie: Šikmá zadní část
Alternátor SKODA FABIA: užitečné informace
-
Součástky doporučené k současné výměně jako součást servisní sady
- Uhlíkový kartáč, generátor
- Ozubený klínový řemen
- Startér
- Klínový řemen
- Sada na opravy, brzdový třmen
- Sada zebrovanych klinovych remenu
- Upinaci sroub, drzak alternatoru
- Regulátor generátoru
- Napinaci kladka, zebrovany klinovy remen
- Napinak, zebrovany klinovy remen
- Vratna / vodici kladka, klinovy zebrovy remen
- Minimální cena 2253,00 CZK
- Maximální cena 23009,00 CZK
Alternátor SKODA FABIA a ostatní autodíly Elektrický systém
Jaká jsou běžná selhání alternátoru na autě Škoda Fabia?
Existují dva druhy možných selhání: elektrické a mechanické. První případ může zahrnovat opotřebované kartáče, otevřený okruh nebo zkrat ve vinutí, poškozený diodový můstek nebo regulátor napětí. V druhém případě zde může být deformace upevňovacích prvků, krytu, ložisek, pružin kartáčů, spojky volnoběhu a jiných prvků sestavy.
Jak otestuji toto zařízení na mém autě?
Součástka se kontroluje pomocí multimetru změřením napětí u svorek autobaterie. Když je motor vypnutý, normální hodnoty jsou v rozmezí 12.5 − 12.8 V. Když pohonná jednotka běží, měřící zařízení musí ukazovat hodnoty 13.8 − 14.5 V. V moderních autech mohou být výsledky mírně vyšší než horní limit. Výsledky pod 13.8 V mohou být ovšem znakem poškozeného komponentu. Důkladné otestování si vyžaduje použití speciálního vybavení a potřebné zručnosti k vykonání této práce.
Jak vyměním alternátor na autě Škoda Fabia?
K tomuto účelu budete potřebovat tyto nástroje:
- 8 a 13 mm nástrčné nástavce;
- 16 mm kombinovaný montážní klíč;
- plochý šroubovák.
Sestavu lze upevnit k bloku motoru různými způsoby, podle verze vozidla. K její instalaci použijte pokyny z návodu k opravě auta. Kroky mohou být následující:
- Odpojte negativní svorku autobaterie.
- Po otočení středového šroubu napínací kladky ve směru hodinových ručiček odstraňte řemen pomocného agregátu.
- Odcvakněte konektor pro odpojení kabelového svazku od komponentu.
- Odstraňte izolační uzávěr z matice, který upevňuje elektrický kabel, a odšroubujte upevňovací prvek.
- Odpojte svorku elektrického kabelu z pozitivního výstupu a drát dejte stranou.
- Odšroubujte matici a odstraňte držák, který zajišťuje kabelový svazek.
- Odšroubujte dva šrouby, které upevňují alternátor na motoru a rozeberte starou součástku.
- Nainstalujte novou součástku v opačném pořadí oproti rozebrání.
Pozor! Několikrát otočte klikovou hřídelí a ujistěte se, že žebrovaný klínový řemen je správně instalován na kladkách.